duminică, 6 ianuarie 2008

Form ueber alles

Am citit niste fragmente pe care le sarisem prima data din 'Unleashing the Ideavirus' a lui Seth Godin. Se poate descarca sub forma de e-book de aici. Desigur, lectura obligatorie pentru planneri.
Par sa fie la mare moda si pe la noi discutiile despre 'permission marketing', care ar trebui sa inlocuiasca perimatul 'interruption marketing'. Foarte frumos. Doar ca am observat cateva chestii care par sa fie trecute cu vederea de laudatorii 'permission ...':

- S-ar putea ca o gramada de oameni sa vrea, inca, sa fie 'intrerupti'. (Ce zic acum se refera la cultura dominanta in Romania.) Spoturile TV, mai ales, au inca o functie de entertainment, iar printurile, panourile stradale etc. un rol decorativ. Sunt oameni, multi, care se uita la reclame ca la mini-filme - ii amuza, le dau subiecte de comentat, puncte de referinta... Ce mai, sunt produse culturale in toata regula. Si, prin asta, puncte cruciale de contact cu un brand.

-Indiferent de caile si modurile in care comunici ceva, intai si-ntai trebuie sa ai CE sa comunici. E frumos sa faci o idee sa se raspandeasca viral, dar mai inatai trebuie ca ideea respectiva sa existe!

Asta mi se pare cel mai suparator: tot vad/aud vorbindu-se despre noi forme de comunicare si cum sa fii mai dahshtept in felul in care comunici, de parca forma, oricat de grozava, ar putea vreodata sa rezolve lipsa de continut. Cred ca daca ai o idee cu adevarat buna, in care crezi, vei gasi un mod bun de a o transmite altora si ceva tot va trece spre oamenii carora li te adresezi, iar apoi de la acestia la alti oameni. Mai pe scurt, daca ai ce sa zici, o sa gasesti cum sa zici. Invers, nu prea merge, sau merge prost. Sau jenant. Cum e campania de imagine Nivea . Dupa Dove, ce poti sa zici, ce face omul face si maimuta. Pacat de Nivea. Are un branding asa de bun, se purta bine in piata... Desi, daca stau sa ma gandesc, erau niste semne ca se uita peste gard sa vada ce fac vecinii si-i copiaza - furia cantitativa gen L'Oreal, spre exemplu.

Cum scapam deci de tirania formei fara fond? (asta ca sa bag si ceva pompos)

Niciun comentariu: