vineri, 25 aprilie 2008

Pastem fericiti

Sa traiasca dom' Vanghelie! ... ca mi-a dat aseara, uite, subiect de scris pe blog.

Locuind eu, deh, ca omul din popor (si anume nu din patura lui cea mai instarita), intr-un bloc de garsoniere in dosul Caii Rahovei, iata ca am primit pomana electorala. Niste tineri cu tricouri rosii au impartit sacose, cum se vede in poza, cu bunuri alimentare, urand fiecarui beneficiar "Paste fericit, din partea domnului Marian Vanghelie!". Ceea ce, avand in vedere continutul sacosei, poate fi interpretat ca o propozitie... cum ii zice frate? imperativa? ma rog... cu predicat si complement.
Paste, deci, draga cetatene, acum ca ai ce, prin amabilitatea domnului Vanghelie.
Trecand peste primele emotii, intre care a predominat tristetea ca sunt considerata o burta, au inceput sa ma roada nelinistitii soricei ai intrebarilor. Dupa cum urmeaza:

* De ce tocmai acest mix de branduri? Iata, stand alaturi ca intr-un butic de tara, mega-brandul Fanta, private-label-ul Aro, localul Coronita, importul popular Victory, prajiturica de mic producator din Turnu-Magurele (Dilaila, sau cum o chema-o, ca pe poza nu-mi dau seama si ambalajul nu-l mai am ca am mancat prajitura si l-am aruncat) etc. Cum ar fi sa faca cineva asa un cross-promotion? Tur de forta, nene. La prima vedere, targetul pare sa nu fie acelasi pentru toate astea, dar ma bazez pe dom' Marian ca stie ce face. Si chiar eu am scris, vreo 2 randuri mai la deal, cum ar putea sta continutul sacosei pe un raft de butic la tara. Deci, da, e bun mixul. Ciudat, dar bun.

* Dincolo de facilul "pomana electorala", ce fel de promovare e asta? Ma gandesc ca e un amestec de sampling ("Iata cat de bine o duci cu Vanghelie") si advertising prin asociere, cu rolurile inversate - nu persoana publica e spokesperson pentru un brand, ci mai multe branduri "legitimeaza" persoana. In acest ultim caz, cum e deci persona-brand-ul Vanghelie? Popular ca Victory, de casa ca Linco, optimist non-conformist ca Fanta si, desigur, sta bine pe cascaval ca Delaco, inteleg. (De restul nu mai zic, ca mi-e lene.) Nu-i rau, nu-i rau.

*Chiar renteaza promovarea asta? Adica, din x mii de sacose, cate s-or converti in voturi? Negresit, targetarea a fost buna. Sacosele s-au dus, in general, la cei care n-au renuntat (inca?)hotarat la exercitarea dreptului la vot si pentru care pomana s-ar putea chiar sa fie de folos, traind ei dintr-o pensie insuficienta. Dar chiar o crea favorabilitate? Cati s-or simti, ca mine, jigniti ca sunt considerati burti, nu oameni cu suflete, minti si ce mai au ei pe-acolo? Sau poate ca, in mod tragic, multor oameni li s-au atrofiat deja, prin lipsa de valorizare, mintile si sufletele? Zic "din lipsa de valorizare" pentru ca eu nu cred ca oamenii functioneaza simplist dupa piramida lui Maslow.

Hai ca s-a trezit Cozia. Inchei.

Niciun comentariu: